Monday, April 20, 2009

Jutawan Marhaen-selamat berkenalan

Salam untuk semua. Saya bukanlah insan yang arif dalam bidang blogger; hanya sebagai pemerhati dan pembaca sahaja. Namun hati ini sentiasa ingin tahu dan belajar untuk menjadi seorang blogger. sehinggalah hari ini barulah impian ini tercapai.

Jutawan marhaen? Kenapa saya memilih nama ini sebagai identiti saya. Pertamanya moto saya ialah untuk menjadi jutawan biasa di dunia yang biasa. Adakah saya telah menjadi jutawan? Kalau jutawan rm, belum lagi tapi insyaAllah kalau jutawan dari ilmu dan diri sebagai mana di dalam buku saya yang bertajuk "Tahukah Anda Jiran Anda Seorang Jutawan". Sebenarnya tajuk asal manuskrip buku adalah "Jutawan Marhaen". Kerana saya yakin semua orang boleh menjadi jutawan. Disebabkan faktor komersial dan penerbit menasihati saya untuk mengubah tajuk tersebut, maka saya bersetuju dengan tajuk tersebut. InsyaAllah ia akan terbit pada 5 mei 2009 ini. Baca-bacalah.......

Maka blog ini saya dedikasikan untuk kita berbualbicara bagaimana kita boleh menjadi jutawan walaupun kita bekerja dengan orang, menjual goreng pisang dan yang biasa-biasa.

Kerana menjadi kaya adalah hak kita; menjadi miskin juga pilihan kita.

amin

DR A
20/4/09

No comments:

Post a Comment