Tuesday, May 5, 2009

Multiple Stream Of InCome

Dapatkan sumber dari berbagai punca!!!!!!!

Alhamdulillah kalau ada. Sekarang ni ada berbagai cara kita boleh dapatkan pendapatan-pendapatan sampingan selain pendapatan utama. Ada yang buat jualan langsung, ada yang menjual barang secara langsung(barang buatan sendiri), ada yang mempunyai rumah atau kedai sewa, ada yang membuat kerja sambilan di tempat lain. Macam-macam boleh dilakukan.

Kenapa agaknya ya.....

Pastinya kerana pendapatan utama tidak dapat menampung perbelanjaan hidup. Jarang kita dengar kerana suka-suka atau nak bermewah-mewah. Kalau ada pun, saya yakin disebalik kata-katanya itu seakan mengatakan "sebenarnya duit aku tak cukup juga".

Baguslah begitu...

Alangkah indahnya jika kita selalu beringat dari awal-awal lagi tentang perancangan kewangan berhemah, maka simpanan kita "wang jana wang" telah membuahkan hasil dan ia merupakan sumber MSI kita yang stabil dan berpanjangan tanpa perlu menjual barang, tanpa perlu bersengkang mata,tanpa perlu mengorbankan masa bersama keluarga.

Bagaimanapun....

Teruskan berusaha mempelbagaikan lagi Pendapatan Berbagai Sumber kita sebanyak mungkin, secepat mungkin, sebaik mungkin dan berpanjangan tanpa henti.

"Bersakit dahulu, bersenang kemudian,
Bersenang dahulu, Bersakit di hujung zaman

Dr A
JK 16:02pm
5/5/09

No comments:

Post a Comment