Tuesday, June 2, 2009

Betulkan Minda Kita

Sebelum kita bercita-cita dan berkeinginan serta membina impian untuk menjadi kaya-raya jutawan, perkara pertama harus kita bina ialah minda yang selari dengan apa yang kita fikirkan, selari dengan apa yang kita lakukan.

Kita hendak kaya, tetapi kita memiliki minda yang miskin seperti takut mencuba sesuatu yang baru, tidak mahu melakukan inovasi dan menggunakan kreativiti yang lain dari yang lain. Seharusnya bagaimana minda begini akan mengubah hidup kita kerana KITA ADALAH SAMA SEPERTI SEMALAM JIKA MASIH MELAKUKAN KERJA-KERJA SEMALAM PADA HARI INI.

Kita hendak kaya tetapi masih melakukan AKTIVITI yang msikin seperti lambat bangun, banyak tidur, malas berusaha, selekeh, berbual kosong, melepak, membazirkan wang pada barangan tidak berfaedah, membuat aktiviti tidak menjana kebaikan. Bagaimana harus kita boleh kaya jika apa yang kita lakukan adalah perlakuan yang sentiasa memiskinkan diri kita sendiri.

Dengan mengubah perspektif minda kita terhadap diri kita, cita-cita kita, impian kita, matlamat hidup kita, kekayaaan kita dengan cara bagaimana sekalipun, barulah kita boleh mengubah kehidupan kita menjadi lebih kaya kerana HIDUP KAYA LEBIH BAIK DARI HIDUP MISKIN.

Berfikir BENAR, berfikir POSITIF, berfikir KAYA dan berfikir bagaimana menjadi insan yang sentiasa mencari kebaikan demi kebaikan menjadikan kita orang yang PALING KAYA sekali di alam ini dan di akhirat kelak.

HIDUP SEORANG KAYA YANG BERIMAN LEBIH BAIK DARI BERIBU ORANG KAYA YANG JAHIL.


Sesungguhnya, ubahlah MINDA kita, pasti HIDUP kita akan berubah kepada yang lebih baik.


Azman
JK 15:47pm
2/6/09

No comments:

Post a Comment